środa, 24 listopada 2010

Cynamon :)

Cynamon jest piękną i pachnącą ozdobą w okresie świątecznym... prawda?
Od 1 stycznia 2010 postanowiłam (jak co roku zresztą :)) że zacznę zdrowo się odżywiać no i oczywiście zdrowo odżywiać moją rodzinkę :) Poczytałam trochę książek i artykułów w necie, oglądnęłam kilka programów i czuję się bardziej świadoma tego, co jem. Zaczęłam również czytać etykiety - czego nigdy dotąd nie robiłam ;) Podzielę się z Wami jedną z ciekawostek, jakie odkryłam niedawno, czyli o właściwościach CYNAMONU. Kto nie lubi szarlotki z jabłkami i cynamonem lub ryżu z jabłkami i cynamonem? Ja zaczęłam teraz dodawać cynamon do otrębów i płatków z mlekiem oraz jogurtów.


Dlaczego warto wprowadzić cynamon do swojej kuchni?

1. Cynamon jest doskonałym źródłem manganu, błonnika, żelaza i wapnia.

2. Badania wykazały, że zaledwie 1/2 łyżeczki cynamonu dziennie mogą obniżać poziom złego cholesterolu LDL.

3. Niektóre badania sugerują, że cynamon może mieć wpływ na regulację poziomu cukru we krwi, co ma szczególne znaczenie dla osób chorych na cukrzyce. Jedno z pierwszych badań na ten temat zostało opublikowane w 2003 r. w dzienniku medycznym zwanym Diabetes Care. Sześćdziesiąt osób z cukrzycą typu 2 otrzymywało 1, 3 lub 6 gramów cynamonu na dobę w formie tabletek, co odpowiada około jednej czwartej łyżeczki do 1 łyżeczka cynamonu.

4. Cynamon wykazuje niesamowite zdolności wspomagające leczenie infekcji drożdży.

5.W badaniu opublikowanym przez naukowców z US Department of Agriculture w stanie Maryland, dowiedziono, że cynamon może zmniejszyć rozprzestrzenianie się komórek nowotworowych.

6. Dowiedziono, iż pół łyżeczki cynamonu w połączeniu z jedną łyżką miodu codziennie rano przed śniadaniem przynosi ulgę w bólach stawów już po jednym tygodniu kuracji.

7. Badania wykazały, że aromat cynamonu poprawia funkcje poznawcze i pamięć.

8. Naukowcy z Kansas State University stwierdzili, że cynamon zwalcza bakterie E.coli. Wstępne badania laboratoryjne oraz badania na zwierzętach wykazały, że cynamon może mieć właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Dodawany do żywności, hamuje rozwój bakterii i psucie się żywności, co czyni go naturalnym konserwantem.

9. Olejek i kora cynamonu to prawdziwi siłacze w walce ze zmianami trądzikowymi. Likwidują ropne wypryski, rozjaśniają cerę, zapobiegają plamom trądzikowym, łagodzą przebarwienia.

10. Nadaje niepowtarzalny smak potrawom.

CYNAMONUJCIE - SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Aż mi się od razu chce coś z cynamonem :) dzisiaj robiłam ciasto marchewkowe, może następnym razem dodam cynamonu?
    a jedno mydełko, króre dostałaś jest właśnie z cynamonem :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam płatki owsiane z cynamonem na śniadanie, muffinki z cynamonem i jabłkami i świece cynamonowe, obowiązkowe przed Świętami ;)

    OdpowiedzUsuń